.

miercuri, 2 februarie 2011

Ciorba de burta

MULTCAUTATA  CIORBA DE BURTA!!!!!!!!!!

            Astazi, m-am gandit sa fac o ciorba de burta, si m-am gandit sa va impartasesc si voua reteta mea.

EU, personal nu sant fan, ciorba de burta ,decat daca o prepar  EU, pentru ca am vazut si alte 'pregatiri 'de ciorba de burta,  care daca le-ai vedea, nu ai mai manca ciorba de burta, in veci! Dar sa lasam pe altii si sa incepem.......
    Ne trebuie: -1.6 kg burta cruda (nu imi place cea prefiarta)
                      - 3 kg oase vita
                      - 3 buc.morcovi, 3 buc.pastarnac
                      - 1 telina, 3 cepe, 1 ardei gras
                      - sare ,otet, 1 cap. usturoi,piper
                      - 2 galbenusuri, 1 kg smantana
                      - 6 jumatati de gogosar in otet
                  







 Intr-o oala  de 15 sau chiar 18 l,  puneti burta , care in prealabil o spalati si o verificati sa fie curatata bine, infasurati cu ea oasele, la fel spalate bine ( vedeti , eu am luat niste oase mari de vita, care aveau si un pic de  carne pe ele), apoi legumele curatate, ( ardei am pus de la congelator, ca nu aveam proaspat) , si apa sa le cuprinda - la oala de 15 l am pus pana la refuz- . Punem oala pe foc la fiert.
                 Dupa primul clocot, eu arunc apa, spal iar toate legumele, oasele, burta,oala cu apa calda, si le pun din nou la fiert, la foc mediu,  cu sare.
                 Din momentul care a inceput sa  se apropie de primul clocot,  luam spuma  incontinuu, pana nu mai face , ca sa iese zeama curata, nu culoarea nisipului, mascata de  caimacul galben .... mai stiti ce ziceam ca nu mananc decat  facuta de mine? deci.....

                   Stergeti bine si marginea oalei, ori de cate ori este nevoie !
                   Se lasa la fiert in jur de 4-5 ore la foc mic!

Dupa ce a fiert, se scot din zeama , toate ingredientele  si  se strecoara zeama, bineee si cu atentie , sa nu ramana aschii de oase, si se muta in oala in care va ramane, definitiv.


Legumele se pun intr-un vas cu un pic de zeama si se paseaza bine.





Oasele, se dezgolesc de carne, si se arunca. Burta se clateste, iarasi , si se taie fideluta. la fel si carnea de vita de pe oase. si  se pun in zeama strecurata.


Se ia un morcov crud, se da prin razatoarea mica, si se pune  la calit intr-o tigaie, cu   putin ulei , pentru fata      ( chipul ) ha, ha ha.....   ciorbei.  Dupa aceea, se pune peste morcovul calit, un polonic  de ciorba.

 


Aceasta zeama super galbena , se trece prin strecuratoare , direct in oala.






Legumele pasate , se dau si ele la randul lor prin  strecuratoare, iar pireul rezultat, foarte fin,  se toarna in zeama. Se pune zeama cu burta taiata  fideluta, piperul, la fiert la foc mic. Lasam sa mai fiarba inca jumatate de ora.b Galbenusurile, se dizolva cu smantana, si un polonic de ciorba, iar apoi le turnam si pe ele in zeama.



Trebuie sa avem grija sa nu fiarba ciorba., ca se mazareste smantana, ci, doar sa fie fierbinte!  Apoi curatam usturoiul,  il pisam fin si procedam la fel, turnam un polonic de ciorba peste el, si strecuram zeama obtinuta in oala principala.
        Se taie si gogosarii fideluta , si se pun in ciorba. Mai lasam un 5 min. si oprim focul.




Cam asa trebuie sa arate la final ciorba de burta. Eu personal ,otetul, nu il pun decat in farfurie dupa gust, cand servesc ciorba, pentru ca branzeste smantana. Puteti folosi si otetul de la gogosari , daca aveti un otet gustos.
 Si la usturoi puteti sa variati, cu, cantitatile, in functie de gust si mai puteti pune si smantana  in farfurie, cand serviti.



                                       POFTA  BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...