.

duminică, 20 februarie 2011

Paine arici

 Azi am facut  paine , si mi-am adus aminte de o reteta care am vazut-o pe .cookaround.com, si care mi s-a parut extrem de interesanta. Am zis sa o postez , poate, cand veti avea chef ca painea dv. sa aiba si alta forma o sa va inspirati de la mine.
          Aluatul: 1 kg faina
                      500ml lapte caldut
                      50g zahar
                      10g miere
                      20g drojdie proaspata
                      50g unt moale, sare
                      un galbenus(pt uns)
sau,
          Aluat: 1 kg faina
                    200gr tarate
                    20 gr drojdie
                    700 ml apa calda
                    miere(pt uns), ulei

Azi am facut aluatul de post. Se cerne faina, se pune sare, tarata si apoi drojdia muiata cu zahar. Se framanta cu apa calda pana se formeaza un aluat, iar la sfarsit ca sa se desprinda de pe maini ,se pune un pic de ulei de masline si se mai framanta inca un pic, apoi se lasa la crescut.
   Se pregateste o tava de aragaz in care se pune hartie de copt, se unge cu un pic de ulei.
Dupa ce aluatul a crescut se imparte in doua sau chiar mai multe bucati, care se alungesc intr-o parte ptr. a forma boticul, se rup 2 bucatele, ptr. picioruse,  iar din masline si rosie se pun ochisori, respectiv, gurita.

(eu am pus boabe de piper si morcov)
Am uitat sa va spun ca bucatelele ptr. picioare se cresteaza in 2 parti, ca in imagine.
Acum trecem la formarea tepilor:

Tepisorii se taie intercalat, astfel ca in randul al doilea taiem intre tepisorii din randul intai, si asa mai departe...
Cautati o foarfeca  cu vf mai lung ca tepisorii sa stea ridicati.


Eu am taiat cu foarfeca de la bucatarie , si nu prea au stat ridicati.







Apoi se ung cu miere, sau galbenus, si se mai lasa cam 15 min la crescut in tava.


Se presara mac pe tepisori si se da la cuptor, la foc mai mic cam 10 min, apoi  25-30 min la foc mediu ( in fc de marimea lor, ca sa se coaca in interior)

SA nu ii uitati prea mult la crescu cum am facut eu!!!!

 POFTA MARE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...