.

luni, 28 februarie 2011

Mucenici (sfintisori)






TUTUROR VIZITATORILOR, O PRIMAVARA FERICITA ALATURI DE CEI  DRAGI!!!!!

Ingrediente
-1 kg faina,100 gr zahar
-30gr. drojdie,sare
-200gr miere,citeste toata reteta

-300-400 gr nuca macinata,
-z. vanilat, coaja de lamaie

Preparare:
Se face o maia, din zahar, un pic de faina drojdie, care se lasa la crescut.
Se cerne apoi faina, se adauga   maiaua,  si sarea un pic de apa calda pentru un aluat potrivit de tare si se framanta bine( puteti pune un pic de bors la framantat pentru fragezire).
Se acopera cu un servet curat si se lasa la crescut.
Se taie buc . din aluat, se fac suluri din care se taie bucati mai mici.
Fiecare bucata se face un sul care se impleteste sub forma de 8si se pun in tava unsa in prealabil

.Se ung cu apa cu zahar si se coc la foc potrivit. Trebuie sa iese cam 40 buc mai mici. Din zahar si apa se face un sirop, se adauga mierea , coaja de lamaiesi portocale vanilie si es de rom, toate intru-un castron. in alt castron se pregateste,nuca cu z vanilat.



Se pun cate unul in sirop si se lasa un pic, apoi se dau prin nuca (partea de sus). SE aseaza pe o tava .
AM sa pun niste poze , dar nu sant ale mele. eu o sa fac de 9 martie.




Vroiam sa mentionez , ca pe site-ul  retetecalmama.ro am vazut o alta modalitate de facut mucenici, si anume cu umplutura de nuci, iar pe deasupra numai unsi cu miere. Trebuie incercat, mi se pare fff. interesant!!


SPOR LA TREABA! vedeti si reteta mucenici cu nuca
(pozele nu imi apartin)

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...