.

joi, 24 mai 2012

Dulceata de portocale

De foarte mult timp, vreau sa fac aceasta delicatesa, iar acum am hotarat , ca este timpul!
Este vorba de dulceata de portocale, care este un deliciu, si poate fi folosita si la torturi si prajituri!

Ne trebuie:
6 portocale
900 gr zahar....citeste toata reteta

700 ml apa( apa + suc de portocale)
1 lamaie

Portocalele se spala f. bine si se curata de coaja.
Apoi curatiti cat puteti acea coaja alba de pe ele, ea fiind amara.
Taiati cuburi si presarati cam 100 gr zahar , si zeama de la o lamaie, lasand cam 4-5 ore sa se topeasca zaharul si sa iese un pic de suc din ele. Strecurati  apoi sucul il cantariti.

Mie mi-a iesit cam 200 ml(aici sant 150 ml, dar mi-a  mai ramas ca 50 ml pe care le-am pus ulterior)
Intr-o cratita de tuci, puneti restul de zahar 800 ml, apa: 200 ml de suc+500 ml apa, si se pune la fiert, pana leaga un sirop( incercati cu picatura)
In timpul fiertului, adaugati cam 3 felii de lamaie si spumuiti des, ca sa luati impuritatile, apoi cu un servetel umezit stergeti marginile, de cate ori este nevoie.
Cand s-a legat siropul, puneti cuburile de portocale si fierbeti pana leaga dulceata.
Eu mai folosesc o bucatica de coaja de portocla, cam de 5 cm\2 cm, pe care o curat de partea alba, iar apoi o tai bastonase  si le pun in dulceata.

 Confera dulcetei un gust usor amarui si parfumat. Dar, atentie nu puneti multa , ca o sa va iese amara.
Iar pentru nonconformisti, puteti adauga si o crenguta de menta. iese demential!!!
(aici e fierbinte, de asta poate pare neinchegata)
Puneti dulceata fiebinte in borcanele  sterilizate, si asezatile cu gura in jos in camara.( mie mi-a iesit cam 2 borcane de 400 gr  si jumatate)
POFTA BUNA!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...