.

luni, 2 mai 2011

Cozonac Rozenkranz

Acest minunat cozonac l-am intalnit prima data pe blogul Retelele mamei.wordpress.com si va asigur ca este o nebunie, un deliciu declarat...!

Pentru inceput va trebuie urmatoarele ingrediente:

          -400 gr faina
         -2 oua , sare
         - razatura de lamaie si portocala
         - 130 gr. de unt cu 6 lg de zahar
         - un cubulet de drojdie...citeste toata reteta

         - 120 ml de lapte dulce, eu am pus batut
         - es de ron, zah. vanilat
         - 12 lg de zahar pt. caramelizare
         -200 gr nuca macinata
         -cacao,


Pentru inceput ,va recomand sa caramelizati cele 12 lg de zahar amestecat cu un zah. vanilat pentru aroma, intr-o cratita  cu diametrul de 25 cm.si  o lasati la racit.


Apoi cerneti faina,  topiti cele 4lg de zah. cu laptele, iar cand este numai caldut, puneti drojdia  si dizolvati.
Peste faina, puneti sarea, razatura, ouale, vanilia si  fara a lasa la crescut , turnati  putin cate putin laptele cu drojdia pana se incorporeaza toata faina. Framantati cam 15 min.
Pe blatul de bucatarie, presarat cu faina intindeti aluatul  intr-o foaie cam de 8 mm grosime.
Intindeti untul amestecat cu cele 6 lg de zahar pe toata foaia, apoi presarati nuca cu cacaoa (aici eu am mai avut niste nuca de la pasti si am amestecat-o cu untul si zaharul).


Rulati foaia cat mai strans ca sa nu se desfaca, la crescut.
Se taie sulul in 6 bucati egale, care se pun in cratita  cu zah. caramerlizat, in picioare si se lasa la crescut cam
1h.


Apoi se da la cuptor pt. 30-45 min

 ATENTIE !  DUPA CE S-A COPT COZONACUL, NU TREBUIE LASAT  IN CRATITA LA RACIT  PTR. CA SE INTARESTE CARAMELUL SI NU MAI  IESE DIN CRATITA, CI, TREBUI SCOS PE UN PLATOU.Acesta este rezultatul si va asigur ca "bate" cozonacul clasic prin aspect si finetea gustului.









Va urez, pofta buna!!

4 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...