.

miercuri, 5 octombrie 2011

Prajitura "ochii lui Petre Roman"

Aceasta prajitura am gasit-o pe culinar.ro , dar prima data cand am facut-o dupa reteta respectiva nu mi-a iesit, asa ca am facut propria mea  prajitura"ochii lui petre roman".

Haideti sa purcedem la treaba!!
Blatul cacao:8 oua
                  3 lg cacao
                  8 lg zahar
                  8 lg faina
                  1 praf copt
                  sare, 1 zah. vanilat

Foile albe: 8 oua
                 8 lg faina
                8 lg zahar
                1 pf. copt
                sare,1 z vanilat

Crema vanilie:0.7 l lapte
                     7 lg zahar
                     3 zah. vanilat
                     7 lg faina
                     5 oua, sare
                     200gr unt

 Crema cacao:0.3 l lapte
                      3 lg zahar
                     3 lg faina,sare
                     400 gr nutela
                     1 es rom coselli
                     1 zah. vanilat
                     100gr unt
 Blatul de cacao:

Se incalzeste cuptorul.
Se separa ouale. Albusul se bate spuma cu un praf de sare, , apoi se adauga zaharul si zah. vanilat.
Se adauga galbenusurile.
Se adauga apoi faina  cu praful de copt,cacaoa si se amesteca cu o spatula ,de sus in jos.

Se pune o hartie de copt si se toarna blatul ,lasandu-l la cuptor cam 30 min, la foc potrivit.
Dupa aceea , se raceste si se taie in doua( mentionez ca am folosit o tava de 30|40).

Foile albe:
Se prepara la fel ca blatul de cacao, numai ca aluatul se imparte in 3, si se intinde pe foi de copt, care se coc pe fundul tavii, rezultand astfel 3 foi.

Cand scoateti foile din cuptor, se rastoarna pe cate un prosop ud, si se ruleaza ca la rulada.
Crema vanilie:

SE pune pe foc laptele, din care se opreste o cana , apoi se pune zaharul, zah. vanilat, ouale batute, si se mesteca continuu, sa nu se prinda .In  cana cu lapte care ati oprit-o, dizolvati faina, sa nu aiba cocoloase, apoi turnati-o in fir peste compozitia de mai sus si continuati mestecarea.Este gata cand arata ca o smantana groasa.Se da la racit.
Se adauga untul mixandu-se bine.Se da la frigider .


Crema de cacao:

Se prepara la fel ca si cea de vanilie, numai ca dupa ce se raceste se pune romul, nutela, si apoi untul.Se da la rece.

ASAMBLAREA:
Se pune prima foaie de blat de cacao.
Se pune un strat cu crema de vanilie.
Se umple foile cu crema de cacao si se ruleaza strans.
Punem ruladele cu crema de cacao, pe blatul de cacao uns cu crema de vanilie, pe lungime, una langa alta.
Apoi punem restul de crema de vanilie peste rulade,si cealalta bucata de blat de cacao.

Turnam o glazura de ciocolata din 100 gr de ciocolata si 2 lg ulei, care se topesc la bainmarie.Punem niste confetii de care avem si dam la rece.
Prajitura se taie in sensul invers de asezare a ruladelor.

 Este  o prajitura delicioasaaaaa  .. si usor de facut  in ciuda elaborarii.

SA AVETI POFTA SI SPOR LA TREABA!!!!

5 comentarii:

  1. cred ca e tare buna!!!!mersii de reteta ..o sa o incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu placere si alta data! Si sa stii ca e tare buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. il est trop tentant et bien gourmand
    bonne journé

    RăspundețiȘtergere
  4. Am vazut si eu prajitura pe culinar.ro dar...am zis pas! In schimb, am facut prajitura Petre Roman, dupa o reteta primita de la nasa mea si vreau sa-ti zic ca e prajitura mea preferata!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...