.

sâmbătă, 3 septembrie 2011

Salata de vinete pentru iarna

Eu, personal sant inebunita dupa salata de vinete.
Asa ca, am cautat o reteta, sa am acelasi gust la salata si iarna, caci la congelator nu prea erau pe gustul meu. Deci iata, reteta care va garanteaza gustul autentic!

Ne trebuiesc, vinete negre , coapte, moi la atingere, fara a avea  portiuni tari, altfel va iesi salata iute.
Sare, ulei, aspirina.


Se spala vinetele si se sterg.
Se coc pe flacara de la aragaz( eu, pe gratar am dat, chix, nu s-au copt bine), la foc iute pe toate partile.

 Se murdareste un pic aragazul, dar asta e. Faceti ca mine,  umpleti tava cu apa si mai picurati din cand in cand . La urma, va garantez ca se curata repede.
 Se lasa un picut la racit , cat sa fie suportabil la degete, la curatat .
Eu , cat timp se coacea o tura, cealalta coapta , deja o curatam si o puneam la scurs intr-o sita mare. si tot asa incat, la sfarsit am iesit si cu ele coapte si curatite.
Se lasa ;la scurs pana vedeti ca nu mai curge zeama, cam 2 ore.
Apoi intr-o oala de tuci, puneti la incins uleiul, apoi vinetele coapte, sarea neiodata dupa gust, si lasati la fiert pana ce bolboroseste uleiul( la 20 kg de vinete am folosit 1 l ulei).

Apoi se pune fierbinte in borcane,se pune aspirina, si o pelicula de ulei cald de 3 mm.
Se capseaza borcanele si se da la cuptor la foc mic , pentru sterilizare.
Iarna ,  scoate-ti vinetele din borcan , puneti ceapa si maioneza si aveti o salata excelenta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...