.

sâmbătă, 20 iulie 2013

Bureti iutari conservati

Nu am mancat pana azi iutari(sau laptosi), dar am citit o reteta care mi-a facut cu ochiul , si am zis sa o incerc!!!Chiar bun au fost iutarii cu branza iute, deci am trecut la achizitionarea lor . Datorita vremii ploioase de anul acesta, pietele sant "inundate  "de panisoare,hribi,iutari, galbiori.


Am cumparat :
4 kg iutari
sare neiodata
aspirina       citeste reteta


Prima data, curatati iutarii de lamele din interior, nu o sa mai fie iutii!


Clatiti in 3 ape, fierbinti, pentru a se curata de pamant , frunze si altele.
Apoi clocotiti apa cu sare, sa fie doar un pic mai sarat decat gustul normal si puneti iutarii. Lasati la fiert cam 30 min, apoi aruncati apa si repetati inca 30 min.

Apoi scoateti iutarii, asezati in borcanele sterilizate in prealabil si turnati apa  calda in care au fiert, puneti cate o aspirina, infiletati capacele si mai dati, la cuptor pentru sterilizare cam 20 min.
Dupa racire depozitati la racoare, in camara!
Sa stiti ca fierti, nu m-au impresionat deloc la gust, dar gatiti cu branza sant bestiali!!
Acum sa va spun reteta care mi-a facut  sa conserv iutari.
Prima data, am citit ca se pot praji, cruzi si frecati cu sare pe gratar, fara codite, iar in palarie se pune, cate un cubulet de sunca, si branza iute,.. cica sant deliciosi!!Eu ,am fiert iutarii, apoi i-am prajit cu
ceapa taiata pestisori,iar la urma am adaugat bz. de burduf si am mai lasat cam 15 min pe foc, timp in care am amestecat bine.


Nu va spun cum a mers cu mamaliguta si usturoi!!!
PS. Am gasit o reteta cum se conserva in otet  ca si gogosarii, va dati seama ca am facut- o si pe asta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...